Naar buiten op Hemelvaartsdag? Kom dauwtrappen rond de Reeuwijkse Plassen van Staatsbosbeheer. Dat betekent wel vroeg uit de veren, maar daar krijg je wat voor terug: 's ochtends vroeg is de natuur op haar mooist! Bij terugkomst zijn er activiteiten voor de kinderen en staat een ontbijt voor je klaar.

Voor impressie: klik hier

De wandeling

Bij aankomst ontvang je een routekaart en een kop koffie of thee. Dan ga je op pad. Naar gelang de afstand die je gekozen hebt, volg je de route van de kaart. Je wandelt over de oude houtkades, tussen de plassen en weilanden door, en langs de Enkele en Dubbele Wiericke. Onderweg ervaar je de stilte van de vroege ochtend, en hoe de natuur ontwaakt.

Ontbijt en activiteiten

Bij terugkomst staat een ontbijt met koffie en thee voor je klaar op natuurboerderij Hoeve Stein. De boer laat je hier een kijkje nemen bij het voeren en melken van de koeien. Je mag van de verse melk proeven, en de kalfjes aaien. Voor de kinderen ligt een kleurplaat klaar, en ze kunnen hun boerderijbewijs halen. Een heerlijke ochtend voor jong en oud!

Deze wandeling wordt georganiseerd door de Lionsclub Gouda Reeuwijk in samenwerking met Staatsbosbeheer en natuurboerderij Hoeve Stein.