16/03/2020

Kinderen houden van verhalen. Verhalen zijn spannend, maken nieuwsgierig en laten je wegdromen in een andere wereld. Boeken staan vol met verhalen en verrijken de fantasie. Ook op school wordt veel gelezen. Bij navraag bleek dat diverse basisscholen dringend behoefte hadden aan een aanvulling van hun eigen bibliotheek.

Lions club Gouda Reeuwijk heeft daarom het initiatief genomen om gebruikte kinderboeken in te zamelen en ter beschikking te stellen aan deze scholen. Om aan te sluiten bij de belevingswereld van de huidige leerlingen en rekening te houden met de meest recente spellingsafspraken, worden alleen kinderboeken ingezameld die na 2006 zijn verschenen. Om u op weg te helpen is hieronder een lijst met titels van populaire boeken gepubliceerd. U kunt de boeken inleveren bij Manfred Albersen, Doornappel 3, Reeuwijk en bij de huisartsenpraktijk Stoffer en Blackstone, Willem en Marialaan 70, Gouda.

Voor meer informatie: gouda.reeuwijk@lions.nl